20100920

ahmad tajudin&ashakiyah juki

pagi raya.

semalam aku singgah di kubur kamu berdua.  
tapi aku tak sampai jejak tanahnya.aku letak basikal di tepi pagar,aku diri di depan pagar,melihat dari jauh dua nesan yag rupanya macam telinga batman.
aku bayangkan,hujan renyai,walau hari itu terik yang amat,dan kolar ku basah dengan peluh.
aku bayangkan titis-titis hujan,menyemai benih benih gersang tanah kubur itu,dan dalam gerak perlahan,tumbuh pohon kemboja yang rimbun,membayanginya.
aku berdiri di situ berfantasi tentang hujan,tapi aku tak melangkah masuk.aku pegang pagar besi yang keliling kubur itu,tapi aku tak jejak masuk

<3 buat mak dan abah yang selalu dirindui.yang beri tahu aku makna hidup dan apa itu hati yang kuat.walau kalian berdua sudah pergi menemui yang esa,tahu saja anakmu ini sangat berterima kasih untuk semuanya tanpa sempat membalas apa apa.aku minta maaf dunia dan akhirat.jangan risau,aku sudah punya pelangi untuk menjaga aku di sini.amin.*sufian abas*

4 comments:

saya takda sifat sabar.seryes