20091114

tiada lagi yg di rindu

tahun lepas,saat aku kehilangan mak yg aku sayang,aku pikir aku maseh kuat utk teruskan kehidupan aku seperti biasa.aku pikir kematian itu satu keredhaan yg aku perlu terima.aku tetap pergi dan pulang kerja seperti biasa.tiada apa yg berubah,cuma suara riuh mak itu yg hilang.xkan ada lagi tp aku tetap kuat utk terima yg mak dah tiada.

dan saat abah sakit pun aku maseh kuat utk terima sebarang kemungkinan yg datang.maseh tiada apa yg berubah.aku tetap kuat utk jaga abah ketika dia sakit,maseh kuat utk pergi ulang alik ke hospital,maseh kuat utk suapkan dia makanan,maseh kuat utk bertahan yg hidup abah xlama tatkala doktor beritahu berita sedih itu.maseh kuat bila lihat wajah sedih abah.maseh bertahan tatkala lihat air mata dia jatuh saat dia rindukan mak.tetap kuat saat dia tanya mak di mana,dan lihat wajah sugul dia saat nurse menolak dia masuk ke bilik pembedahan...walaupun saat itu aku seorang melihat dia,aku maseh bertahan utk kuat.maseh.

dan saat menatap wajahnya ketika dia sudah pergi meninggalkan aku.....ketika itu aku tahu aku dah tiada siapa lagi.ketika itu juga aku tahu betapa ruginya masa aku kerana selama ini sibuk dengan kerja.

*bebal.

itu yg aku rasa.

No comments:

Post a Comment

saya takda sifat sabar.seryes